Witamy, Gościu
Username: Password: Zapamiętaj mnie
TRENINGI BIEGOWE
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu 3 lata 4 miesiąc temu #2170

  • gsh
  • gsh Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 1120
  • Thank you received: 246
  • Oklaski: 25
Z uwagi na liczne pytania i powtarzający się temat kontuzji trapiących biegaczy postanowiłem utworzyć temat dotyczący rozciągania. Rozgrzewkę powoli udało nam się wprowadzić w życie podczas naszych spotkań biegowych: rozgrzewka przed bieganiem.

Podczas biegania nasze mięśnie, zwłaszcza w tylnej części nóg napinają się. Zmniejsza się ich elastyczność. Dzięki rozciąganiu możemy przeciwdziałać napięciom powodującym skurcze czy urazy. Żeby stretching była skuteczny, najlepiej przeprowadzić go po biegu, powoli, do granicy bólu, każdy ruch w skrajnym położeniu (napięciu mięśnia) wstrzymać na minimum 30 sek.

Podczas rozciągania powinniśmy się skupić na:

- grupie mięśni kulszowo-goleniowych (mięsień dwugłowy, tzw. dwójka, mięsień półbłoniasty i półścięgnisty uda) odpowiadają one za pracę uda w tylnym wahadle. Są one bardziej obciążone przy przyspieszeniach, biegach z prędkością submaksymalną i maksymalną, szczególnie dla osób biegających piętą mocno przyciągniętą pod pośladek

- grupie tylnej mięśni obręczy kończyny dolnej - tu głównie chodzi o mięsień pośladkowy wielki, odpowiadający przede wszystkim za wyprost stawu biodrowego, wysokie ułożenie biodra w czasie biegu, co powoduje lepszy, dłuższy i bardziej ekonomiczny krok biegowy.

- grupie przedniej mięśni uda (mięsień czworogłowy, tzw. czwórka i mięsień krawiecki), zginacze stawu biodrowego oraz prostowniki stawu kolanowego. Odpowiadają one głównie za amortyzację w czasie biegania i za pracę uda w przednim wahadle. Mocny mięsień czworogłowy jest bardzo dobrym stabilizatorem stawu kolanowego

- zespół mięśni odwodzących i przywodzących udo - są to mięśnie stabilizujące głównie staw biodrowy w trakcie biegania.

- grupie tylnej mięśni goleni (czyli łydce), z nastawieniem na największy z nich brzuchaty łydki, odpowiadający za dynamiczną pracę stopy i jej odbicie. Przyczepem końcowym mięśnia brzuchatego łydki jest ścięgno Achillesa przyczepiające się do guza piętowego, największe i zarazem najmocniejsze ścięgno naszego organizmu.

- grupie mięśni obręczy barkowej, których również używamy. Rozgrzane i rozciągnięte mięśnie obręczy barkowej są bardziej rozluźnione, co przekłada się na całą sylwetkę biegacza. Ramiona nadają rytm biegu. Bardzo istotne to jest przy sprintach, kiedy np. bardzo obszerna praca ramion wyciąga sprintera na starcie.

Myślę, że warto w tym temacie wrzucać ciekawe filmiki dotyczące rozciągania, ponieważ pokazują one o wiele lepiej jak to robić niż suche opisy.
Również jeżeli ktoś miał problemy , był u fizjoterapeuty i ma jakieś ciekawe informacje, ćwiczenia itp, to proszę je tutaj przekazać.

Wczoraj podczas Ćwiartków Biegowych pojawił się temat bólu w okolicy pośladka.
Przerabiałem ten temat przy bólach kolana i pośladka, więc wrzucam 4 filmiki którymi się inspirowałem przy ćwiczeniach rozciągających - mi pomogły. Co prawda temat jest związany z całym pasmem biodrowo-piszczelowym, jednak pojawiają się w filmikach informacje dotyczące rozciągania mięśni pośladka:




Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Paulo, Agusia-as

Rozciąganie po treningu 3 lata 4 miesiąc temu #2171

  • lukasco
  • lukasco Avatar
  • Offline
  • Posty: 364
  • Thank you received: 81
  • Oklaski: 4
A masz jakieś inspiracje na rozciąganie mięśnia dwugłowego?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozciąganie po treningu 3 lata 4 miesiąc temu #2175

  • Paulo
  • Paulo Avatar
  • Offline
  • Posty: 144
  • Thank you received: 52
  • Oklaski: 4
Bartek dziękuję!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozciąganie po treningu 3 lata 4 miesiąc temu #2178

  • lukasco
  • lukasco Avatar
  • Offline
  • Posty: 364
  • Thank you received: 81
  • Oklaski: 4
Dzisiaj te filmiki wdrożyłem do swojego treningu obwodowego i przyznaję, że na pasmo daje rade :-) Teraz trzeba stosować to dziennie i kontuzje mi nie straszne :P
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozciąganie po treningu 2 lata 6 miesiąc temu #5167

  • gsh
  • gsh Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 1120
  • Thank you received: 246
  • Oklaski: 25
Cisza w temacie od dawna, wiec dorzucam obrazki dotyczące rozciągania. Chyba pisać nic nie trzeba, obrazki dość wymownie pokazują co i jak.





















































Ostatnio zmieniany: 2 lata 6 miesiąc temu przez gsh.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): HANKA, Piotrek, Marcin K., Paulo, Monique, ewka007, Ania86

Re:Rozciąganie po treningu 2 lata 6 miesiąc temu #5264

  • Ania86
  • Ania86 Avatar
  • Offline
  • Posty: 33
  • Thank you received: 16
  • Oklaski: 0
Tego mi bylo trzeba :-) dziekuje :-)

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozciąganie po treningu 2 lata 6 miesiąc temu #5266

  • Marcin K.
  • Marcin K. Avatar
  • Offline
  • Posty: 196
  • Thank you received: 122
  • Oklaski: 1
Fajnie pokazane.
Sporo tych ćwiczeń.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
Time to create page: 0.268 seconds