WYCIECZKI BIEGOWE

Górska Wycieczka Biegowa #4: Węgierska Górska -> Barania Góra -> Fajkówka

Wczoraj, w sobotę 1 sierpnia br. udaliśmy się wraz z Bartkiem na kolejną, górską wycieczkę biegową. Tym razem postanowiliśmy "zaliczyć" drugi pod względem wysokości szczyt Beskidu Śląskiego, tj. Baranią Górę (1220 m n.p.m.).

Z Bytomia wystartowaliśmy wcześnie rano, aby uniknąć upałów. Udaliśmy się do Węgierskiej Górski, skąd czerwonym szlakiem (Główny Szlak Beskidzki im. K. Sosnowskiego) przez Glinne, Magurkę, Magurkę Radziechowską i Magurkę Wiślańską dotarliśmy do naszego celu. Na Baraniej Górze znajduje się wieża widokowa, z której podziwialiśmy widoki nie do zapomnienia - pogoda była wręcz idealna.

wegierska garka 9 20151004 1544279146

Panorama i film wykonane po drodze na Baranią Górę..

Po krótkiej przerwie i uzupełnieniu płynów ruszyliśmy w dalszą (powrotną) drogę, kierując się czarnym szlakiem na Jaworzynę, a dalej do Fajkówki. Tam zmieniliśmy szlak na zielony wykonując zwrot o 90 stopni w lewo. Po około 2,5km dotarliśmy do drogi asfaltowej... Uradowani zastanawialiśmy się czy biec w prawo czy w lewo - prosto na parking... Zegarki wskazywały dystans ponad 21, z planowanych 22km... Niestety po zerknięciu na mapę okazało się, że dotarliśmy do Bzinioka, w którym drogę tą należy przeciąć i udać się przez Przełęcz Siodełko do Węgierskiej Górki. Jako, że szlak ten jest "skrótem" wydawało nam się, że będzie łatwo, szybko i przyjemnie... Nic bardziej mylnego !! Ostatnie 5,5km dało nam porządnie w kość. Nie dość, że było strome podejście do przełęczy, to musiałem uciekać przed Bartkiem, który strasznie na mnie klnął - przecież nic takiego nie było w "planie" ! Nasze bidony i bukłaki opróźniliśmy wcześniej myśląc, że to już "koniec", a słońce już porządnie grzało na niebie. Do tego szlak ten był bardzo rzadko uczęszczany, a przynajmniej takie wrażenie odnieślismy - bardzo wąskie i zarośnięte ścieżki. Na szczęście po około 40 minutach dotarliśmy do samochodu, gdzie zakończyliśmy naszą wycieczkę pokonując 27km, czyli naszą najdłuższą "przygodę" górską.

wgierska garka 76 20151111 1200530841

Wycieczka Biegowa: Węgierska Górka (420 m n.p.m.) -> Glinne (1034 m n.p.m.) -> Magurka (1036 m n.p.m.) -> Magurka Radziechowska (1108 m n.p.m.) -> Magurka Wiślańska (1140 m n.p.m.) -> Barania Góra (1220 m n.p.m.) -> G. Jaworzyna (1020 m n.p.m.) -> Fajkówka (742 m n.p.m.) -> Przełęcz Siodełko (795 m n.p.m.) -> Węgierska Górka (420 m n.p.m.)

Gorąco zachęcam do obejrzenia zdjęć w naszej galerii. Zapraszamy również do udziału w kolejnych wypadach w góry !